Učitelj

коло ВОДЕНИЧНО 127

узвик сви почучну или (ако је земља сува) клекну само десним ко-

леном на земљу. То значи да се коло сломило. И сад деца првог и другог гласа певају даље: Коло нам се поломи, "ИМ штету нам учини..

Деца трећег гласа испруже руке напред и мало их обесе на ниже, па имитирају шуштање воде, гласом: ши! ишли! Даље трећи глас ућути, и прва два певају:

__ Донесите секиру, Кесер, сврдо, бургију, Чекић, длето, тестере, Мале, веће јексере, Коло да оправимо

два пут. „Кито да самељемо |

Кад се то отпева, ућуте се сви и сад почињу коло оправљати. У песми је поменуто 8 разних алата и потреба за оправљање: секира, кесер, сврдо, бургија, чекић, длето, тестера и јексери. Свима тим алатима сад деца раде ћутећи и то овако: Учитељ пре тога покаже како се деље секиром, како се деље кесером, како се буши сврдлом а како бургијом, како се чекићем закива, како се длетом жљеби и како се тестером тестерише. Према броју ђака он их по-

"дели на 7 група, па свака група ради по један од поменутих по-

слова, крећући руке онако, као да држи алат и њиме деље, струже, куца и т. д. Групе ове могу бити у колу једна до друге, а могу бити ђаци и помешани.

Кад ђаци испевају горњу песму, почну одмах радити сваки свој занат, или одређени му посао.

Деца, ово раде с особитим интересовањем, живо, весело. Још ако им се рекне: живље, живље ! да што пре оправимо коло, дечје

руке ће летети, а сви ови покрети и оку ће бити врло пријатни и занимљиви.

Кад тако деца раде неко време, онда онај у средини опет да знак: удари дланом о длан. На тај знак сва деца престану радити, устају, хватају се за руке и кад онај у средини махне руком на лево, коло се почне кретати и опет по такту корачања пева:

« _ Сад је коло готово, Окренимо поново. . За овим се одмах наставља песма од почетка:

Коло, коло воденично Меље зрно пшенично.