Učitelj
коло ВОДЕНИЧНО 6 159
+ да '0- мо, жи- то да са-
Умерено
Сад је ко-ло гО- то- во о– квре- ни- мо по- но- во
Сваки, који опроба ову песму увериће се да је врло лака и лако се може научити у три гласа. Цела игра и песма децу ће интересовати врло јако. Моји су је ђаци с особитом вољом и веселошћу играли и певали. А научили су врло лако и брзо.
Као што читаоци виде, овом се игром задовољава оно што рекосмо да би требало деци дати, т. ј. да играју, да чине покрете разне и уз то да складно певају. Но овом се игром постиже и још нешто. Певајући песму и изводећи покрете деца се у мислима преносе на млин, замишљају рад у њему, па онда при оправљању кола не само да имају разноврсне покрете који тело снаже, него још ти покрети оку чине неку пријатност, код деце изазивају особиту веселост, а уз све то, деца радећи, добијају вољу за рад, изазива се у њима љубав према раду. На послетку игра се ова изводи у облику кола и то српског кола, које се разликује од играња других народа.
Цела игра, као што се види, задовољава разне и многе захтеве: развија тело кретањем разним, изазива расположење и веселост кретањем занимљивим, развија гласи слух складном песмом, буди Фантазију, буди љубав према раду и све то још има облик српске игре српскога кола.
Ако је ова игра зачета по чешкој дечјој игри, није од туђина узега, а дат јој је облик српски, приуготовљена је за српску децу, те остаје још само да је ерпски учитељи Орпчићима покажу. Д.ЈН.
нед фе- ва