Učitelj
'360 | КЊИЖЕВНОСТ
Говорећи даље о словарици вели: ;
«Што се пак тиче начина, примене и извођења овог метода, он је 2 не само права бесмислица јединетвена у букварској литератури и т. д.
А даље вели: -
«Е, али нека је новина требала, па макар и овако незграпна, јер иначе би се морало бродити матицом, којом су други већ бродили... тре-_ бала је нека оригиналност, па ма она била у најочевиднијој супротности са начелима наставе»... !
А за буквар каже:
„Буквар г. Јовићев израђен је на једној основи, за коју сумњамо да може где постојати у савременој букварској литератури.
У почетку је о оловарици и буквару тврдио:
а; да су нешто што је већ постојало;
6; да су плагијат; у
в; да су скоро све остале слике (сем сена) из буквара, Чутурилова.
После је тврдио: | %
а; да је словарица «(права бесмислица јединствена у буквар. литератури;» 6; да нисам хтео бродити матицом ;
в; да је мој рад оригиналност у најочевиднијој супротности е наче: „лима наставе; у , 4:
г; да је мој буквар израђен на основи, која нигде не постоји.
Може ли остати овако тврђењег :
Ако је Фривиртово мишљење тачно и за моју словарицу иза буквар, да су они нешто што је и пре тога постојало, онда не може бити да су они бесмислица јединствена у букв. литератури! Нешто што је јединствено
не може бити и нешто што је пре тога постојало. Јединствено не може бити плагијат.
Ако је моја словарица «оригиналност» па ма била и «у најочевиднијој супротности с начелима наставе“, онда није оно што је већ постојало, и онда не може бити плагијат. ' :
Ако ја нисам хтео бродити матицом, којом су други бродили, и ако. је мој буквар израђен на основи, која нигде не постоји, онда он није плагијат, онда је он оригиналност, и онда се на њега не може односити Фривиртово мишљење: да је он нешто што је и пре тога постојало.
Господо, критичаре и паракритичаре ! Критика, која нема логике зове се српски млатњава.... - |
2. После Фривиртовог 'мишљења, критичар као с неке висине придикује : : | ; 24
«Као што најбоље показује букварска литература целе Евроцпе, најмање је таких писаца, који цртање предмета од стране ученика сматрају као неопходно потребно за претходно вежбање у читању и писању.»
А коме ви то г. Станојевићу 2 —- Ви знате букварску литературу целе Европе2!! Ви, који у вашим књижицама препоручујете деци: да добро. укруте ноге кад скачу, и који за кишниму кажете да је најздравија вода | за пиће!! :
У Верујем да је прави критичар прочитао неколико немачких буквара, да у њима није нашао слике предмета за цртање, али се преварио, ако