Učitelj
У - РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
ређење Главнога Просветнога Савета, као више школске
власти. — Овај исти пројекат, у колико се тиче надзиравања народних школа, узет је за основу при изради садашњих законских одредаба о надзору (чл. 80—86. закона о народним школама), као што се то види нарочито из члана 86., где се помињу дужности школских надзорника. Битних разлика између пројекта и закона нема. Ово су разлике, које вреди поменути:
1) У чл. 80. закона стоји, да стручни надзор врше; „главни надзорник (референат за основну наставу у ми"нистарству просвете и црквених послова) и окружни школски надзорници“. Свима последњима одређена су права и дужности у чл. 81—86., а главном надзорнику нису. У чл. 11. пређашњега закона о основним школама биле су у кратко поменуте дужности референта, за осповну наставу НО аи паника министарства просвете“ и као „главног школског надзорника“ ; а у садашњем закону оне се нарочито не помињу. Ако је референат или главни надзорвик у рангу начелника министарства просвете (према чл. 16. закона о уређењу министарства РАСК, као што би се то могло извести из чл. (. под 6. закона о уређењу Главнога Просветнога Савета, онда би и његове дужности биле од прилике онаке као начелника просветног одељења (чл. 8. зак.). Али би права и дужности главнога надзорника били јаснији, да су у нови закон унесени из поменутога пројекта чл. 1. и 8., који овако гласе:
„Чл. 1. — Главни надзорник основних школа може бити професор, који је бар десет година предавао педатошке предмете у учитељској школи, или онај испитани професор, који је као окружни надзорник служио десет тодина.
Главни надзорник води бригу о свима основним школама у земљи, као референат за основну наставу у министарству просвете, где му је и канцеларија. |
Главни надзорник има положај и сва а провесора средњих школа. Кад путује по службеном послу, онда добива шеснаест динара на дан у име попутнине“
„Чл. 8. — Важније су дужности тлавнога надзорника ове: