Učitelj

614 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

=

Бледа слика Стефанијева метода као природна последица овако кратка приказа, за нас је од особитог значаја, јер стављајући нам на расположење још један начин за постигнуће првога дела истак. нуте сврхе, нехотице задаје смртни удар сада признату аналитичкосинтетичку методу: — Она нам, као што се види – и ако ван свакога спора потпуно несвесно —- ипак веома очито илуструје Факат: да база аналитичко-синтетичког метода, коју нађосмо онако лепо скристалисану на страни 51. баш у онога од наших методичара, који само и има теориског дела свог, а у познатој форми напред истакнуте хипотезе, није ништа друго до Фатална али у Елементарној настави несумњиво п последња педагошка заблуда ХЛХ века. ли. а.

(НАСТАВИЂЕ СЕ)

ође Тео -д-оо———=

13 НАРОДНЕ ПЕДАТОГНЈЕ

„ВАЉА СЕК И „НЕ ВАЉА СЕ“ У ДОМАЋЕМ ВАСПИТАЊУ

(НАСТАВАК) 8. Од порођаја до школе.

„Ваља се“ породиљину постељицу бацити на какво неродно дрво, да не би скоро родила. Наравно, да ово „чине“ само оне, које учестају са рађањем деце.

„Не ваља се“ горети ову сламу на којој је породиља „имала“, јер после породиља неће имати млека, а и дете ће патити од болести „пољачине“ (налик на црвени ветар).

Новорођенчету мећу под главу: гребене (питанске), н нож (којим му је пупак одсечен), метну, главицу бела лука и водицу. Ово чине за то, да дете не би нагазиле „ноћнице“, које га доје. Све ове ствари „ваља“ код детета да стоје док год се не крсти.

Породиља „ваља» да је увек окренута детету, јер у противном могу „ноћвице“ да дођу. Нарочито ваља да је окренута к детету док се ово не крсти.

Породиљама дају да једу блага јела, (неслана и нељута) и да пију ракије и вина (од вина, верују, да се добија више млека), воду им не дају да окусе, нарочито за први седам дана.

„Не ваља“ у вече да се види светлост из одаје у којој дете спава, јер тако може нека из комшилука да одузме детету сан и