Učitelj

СВЕСКА 9. БЕОГРАД 1899. МАЈ ГОДИНА ХУШ

УЧИТЕЈЉ

ПЕДАГОШКО-КЊИЖЕВНИ ЛИСТ

РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

ви

ФРАГМЕНТИ ИЗ МЕТОДИНЕ

(ЛЕКЦИЈЕ ЈЕДНОГ ХОНОРАРНОГ ПРОФЕСОРА) (Прерађено по немачком)

(НАСТАВАК)

Елементарна метода може се тачније одредити : 1. током наставе (анализа, синтеза, генеза еје.); 2. ступњима кроз које предавање пролази, и 3. начином или обликом општења између наставника и ученика. Према овоме и разликује се у настави : 1. ток наставе, 2. наставни ступњи и 3. начин предавања (монолог, дијалог).

а. Ток наставе.

Свеколика настава везује се за круг мисли, које је ученик донео или стекао. Спрам овога, задатак је наставе. да овај круг мисли раствори, уреди и исправи, па онда да му дода. ново знање и да га тако прошири. Обе ове радње врше се у настави једна поред У се једна од друге одвојити, и ако се битно једна од друге разликују. У првом случају увек се почиње од целине па, се она рашчлањава, а код везивања новога знања, полази се од посебнога, па се то посебно ново знање удара на старо — управо зида се.

УЧИТЕЉ 46

за