Učitelj
778 РАСПРАВЕ и ЧЛАНЦИ
ђених ступњева, о којима се мора водити рачун. То су тако звани формални стуињи у настави, Ти су ступњеви:;
1. Циљ наставе (или предавања).
Свака радња, ако хоће своју снагу да развије и да усредсреди, мора имати пред собом одређени циљ. Тако исто мора и наставник у почетку сваке лекције да истакне ученицима циљ, који жели да постигне у настави. Циљ наставе мора се, дакле, увек казати ученицима у почетку. Казивањем циља истиче се најјаче у духу ученичком представа или појам онога, о чему има да се говори или да се учи, тако, да остале представе у души стукну натраг и потамне према јасно истакнутој представи у циљу. Диљ се ме сме развијати нао што« мисле мног наставници. Развијање циља вештим питањима и везивањем несродних представа, само је губљење времена и убијање духа ученичког. По некад се, место циља, само нагласи проду"жење новога учења с погледом на оно што се од неке методске јединице претило и научило. Деци се само скрене пажња на оно ново што долази, те се у њима изазове жеља, очекивање итд., а то је све потребно за одржавање пажње. На пример: Данас ћемо да учимо слово р.; сад ћемо да рачунамо с бројем 4: данас ћемо да учимо песму „Устанак на Дахије“, или „Бој на Мишару“, итд. Или, узмимо н. пр. да је методска јединица лекција из историје „Бој на Косову“, па смо у причању и описивању на пређашњим часовима дошли до самога дана битке, и на овом часу имамо да испричамо, представимо и објаснимо сам начин, ток и распоред битке, и оно што се до сада зна о томе дану. На табли стоји од редара написан циљ „Косовска битка“, и ми, продужујући предавање о овоме догађају, само додамо : „Сад ћемо да идемо даље у причању и да видимо шта је и како било на сам дан битке.“
и нико