Učitelj

+ е

КАКАВ ТРЕБА ДА ЈЕ ШКОЛСКИ НАДЗОРНИК 9

теље упућују. Осим тога, надзорник треба да је упознат и са целокупним наставним материјалом, па ма то колико било и мучно и тешко за њега. На тај начин, овако образованог надзорника, неће збуњивати вастране мисли. Он ће тада бити у стању да, с времена ва време, прикупља учитеље на зборске Фастанке, и да им на тим већима у главноме рецептира нове појаве у књижевности нашој и страној, и нове начине и методе у раду школском. То је истина тежак посао, али ће за сваког надзорника бити пун части и пун благодарности.

Право задовољство свакога надзорника треба да је у томе, кад види, како расте, како се поступно али слално развија један уман живот, и како напредује и буја једна просветна снага! Укратко, дакле, надзорник мора непрестанце да да усавршава своју личност. Само ваљаност индивидуалности његове може бити највећи чинилац у целокупном школском раду.

Ако је надзорник млитав, ако се не заноси успесима науке, ако равнодушно посматра, споро а често пута и наопако кретање у настави, а то не поправља, онда он чини тежак п велики грех. (ве добре особиве, које надзорник осећа, у себи самоме, у ввојој личности, треба да уочи и да их поступно развија као и сваки други човек. Практична педагогика јако осуђује све слабости индивидуалне како учитеља, тако и надзорника, а да надзорник само тако може имати признања и уважења, ако је у истини потпуно и способан за посао којег се лаћа, о томе је чак излишно и говорити. Потпуно спремни надзорници неће се либити, да пред учитељима држе јавна и угледна предавања школска; неће се изговарати, како немају када, или како би учитељи хтели да им надзорници то све унапред казују. Надзорникова је, управо, то и дужност. Одричући се тога, он ће мало користити 0о1штој ствари, и неби одговорио своме позиву, а ни пажњи својих претпостављених власти.