Učitelj

СИМПАТИЈЕ И АНТИПАТИЈЕ

ЈЕ

~

месеца, упитани, онда су се 75 трија најомиљенији предмет.

'), изјаснили да им је геоме-

Ако се наставна грађа не подешава према дечјем добу, онда ће они, који тај предмет. мрзе, најпосле сасвим занемаришти тај предмет и доћи ће у ред „ленштина“. Не могу никако да разумем, вели Тајлер, какве су то „лепштине“ Истина, има доста ђака који из паталошких узрока не раде добро, но већина тако званих „ленштина“ — јесу просто деца која се ни мало не интересују предметом. Сам учитељ треба, с времена на време, да размишља: шта је узрок томе; да ли узрок лежи у предавању или у деци.

Да би потврдио наводе своје, Тајлер износи читав низ ђачких одговора, којима се објашњавају разлози, зашто они воле или мрзе известан предмет. У. ВИ разредима ти су одговори мање више наивно „тепање“, али при свем том баш наивност говори искрено, а пер Иви дечјих речи може дати добром учитељу врло много материјала, о коме он треба добро да промисли, имајући при томе у виду и захтеве дечјег појимања.

Ево тих одговора:

0 дговори оних ђака који имају 9 година,

Допадање. Ученица. — Меторија ми се допада, јер је веома занимљива. ; „“—- Значи то исто, рецимо ученица, само друга“. — ~ ве о великим људима, сличних Колумбу, радо

елушам. Ученик. — Рачун ми се допада, јер ме учи како се

сабира и одузима.

— Историја ми се допада, јер се у њој налазе приче о ратовима.

—- Историја ми се допада, јер је веома корисно знати прошли живот наше отаџбине.

УЧИТЕЉ 8