Učitelj

СИМПАТИЈЕ И АНТИПАТИЈЕ 21

о

— Мрзим писмене саставе, јер сам врло слаба у самосталном састављању.

— Не волим рачун, јер из њега имам све рђаве и слабе оцене.

Ученик. — Немачки језик не волим, јер је врло тешко употребити правилно овај или онај члан.

— Мрзим физиологију, јер то радном народу не треба, нити је он воли.

— Не волим синониме, јер их не могу још добро да разумем.

— Граматику мрзим, јер не увиђам од ње никакве користи у доцнијем животу.

Одговор оних ђака који имају 17 година

1 Д опадање Уцченица. — Веома је потребно рачунско знање, за то рачун волим. — Волим граматику, јер је врло занимљиво знати постанак матерњег језика, а то је од преке потребе. Ученик. — Рачун волим с тога, што се без рачунеког знања не може човек маћи у животу. — Допада ми се земљопис, јер је врло занимљива п корисна наука. | ОМ рак а ___ Ученица. — Не волим аритметику, јер је веома компли: кована и тешка наука за разумевање. —- Земљопис мрзим, јер ту има да се памте врло многе ствари.

У тим дечјим суђењима има, у опште доста карактеристичнога за децу. Особито пада у очи доста велика разлика у карактеру одговора ученика и ученица. Ну, главна корист од тих одговора лежи у томе, што они најубедљивије сводоче; како би много које чега интереснога дозпали, кад би се деца