Učitelj

КАКАВ ТРЕБА ДА ЈЕ ШКОЛСКИ НАДЗОРИИК 109'

Док, на против. тамо где је карактер надзорников горд и суров, где је грубо и одвратно понашање његово, сукоби су врло чести, тамо нема, хармоније ни јединства, и све што се ради, ради се једино из страха и из ПОН али не и из љубави.

"Толико је опасан утицај "надзорничког ружног -п набуситог понашања према учитељима — тим непосредним Рад ницима на народној настави нашој!

5. НАДАМА треба, да је дружељубив и пријатан, а не 1 ; и осорљив.

Ништа није горе за потчињеног, него вадут, горд, прек и осорљив старешина ! „У свету има доиста људи тако несрећно. створених, којима на лицу не просијава никад благост нити весело расположење. Они су свагда. готови да се за најмање маленкости хвалају у коштац, да стварају читава шштања и да улазе у борбу. Док, на против, има људи који су срећно створени, који у своме животу успевају својом нарављу, као тод и својим ЛИ

„Нека нико не мисли — вели Омајле — да су оваки људи слаби и несмишљени. Правило је, да су највише и најмилије природе у исто време и највеселије, најљубазније, најверније и најпоузданије. Га разуман човек од широка погледа п јесте баш онај, који ће најпре угледати зору у душевној ноћи. Ако и влада зло, он предвиђа да ће бити добро; ако влада болест, он ће први познати напор природе у корист здравља, ако смо у искушењу, он зна пута и начина да се одбранимо; ако смо у тузи и несрећи, он је тај што уме да улије снаге и куражи и да даде најбољи практични савет“ Он је п дружељубив и пријатан. Његова примамљивост осваја свакога; својом симпатијом присваја свет. То су дакле при__ роде срећно створене, на супрот онима првима, који целога свога века посматрају све у ружној боји, кроз црне и мрачне наочари !