Učitelj

ЛАНЦИ

2. РАСПРАВЕ И Ч

слику о своме карактеру; ако пак надзорници на ово упо-_ · требљују школске послужитеље, онда они сами чине један ужасан грех, омаловажавајући на тај начин школске управе у очима простих слугу, којима је дужност, да неминовно слу“ шају и поштују заповести школских управитеља. Жалостан "ће пзгледати положај учитељев, ако се један прост и обичан послужитељ издигне шпијунажом над аукторитетом учитељевим, те почне дошаптавати лажи, и ступали у дослух са над"ворником. Надворници, који би још и на тај начин убијали углед учитељев, а његовим угледом пи углед школе, најмање "би заслуживали то име, и боље би им било да се сами одрекну ове велике почасти, да могу вршити надзор над народном школом и њеним учитељем. Бивало је, а пи биће свакојако, и таквих школских налзорника, који ће сами непосредно врпшти ове послове, на које неки употребљавају учитеље, послужитеље или друге које личности. Имаће, дакле, и таквих школских надзорника, _ који ће и сами било прислушкивањем на вратима школским, било посматрањем учитељева рада из скривених ходника школеких, вртвити шпијунажу. То је још већма за осуду, јер онај, који треба да буде узвишен и својим умом и својим карактером, у овој прилици. доказује како ниско стоји, како цени подлост, и како најпосле, није дошао у школу као зао демон, који тражи и чепрка погрешке, е да би их могао пронаћи и казнити! "Какав изгледа овакав надзорник школски у очима па- · метних и озбиљвих људи, излишно је и напомињати, 4 где се стекне тако уверење о школскоме надзорнику, ту не може бити ни љубави између њега п подручних му учитеља, него ће се на место љубави васпоставити само мржња и превирања!

7. Надзорник треба да је искрени пријатељ и помагач „Учитељског. ~ Улружења.“ |

Учитељи су јавни радници. Они имају, као и сви сталежи, свој одређени круг рада. Као јавни посленици они су