Učitelj
116 ; РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ ПО РА ИУ РРА РАВАН И
да учини стални школски над-
вор школи и учитељу. ЈА да се то може, постићи, треба школски вадзорник да има душевну надмоћ на основу зрела искуства п дубоких студија, само што се та надмоћ не сме _ никако изменути у диктатуру. Онај надзорник, који не би био способан за све то, који не би имао овако јасних и широких погледа на школу и ње нога радника, него узима на се улогу неограниченог товподара, одузимљући учитељу самосталност у раду, приличније би било да потражи место управитеља каквога завода, у којему бораве | преступници противу Болејих и Пру погони
Ето, такву Ме треба
_ вакона. Управи ли се школски надзорник, — но ско школски
· надзорници —- овим колосеком, пмадну 71 се у виду ови ки надзор поте школе и
изложени општи 126 онда ће стални школе!
пуно одговорити сувремено) потреби наше народн
"нашега учитељства, и одговориће захтевима ПАР ЛЕ вас-
питања. При томе, не треба. никада заборавити да школски. над -
_ вор мора бити правилан у свакоме погледу, на меру у се врши п на карактер свој. У погледу мере, треба довољно дати маха индивидуалности учитељевој, а у погледу карак-
тера, мора се цео надзор школски РА са гледишта |
унапређења. пи снажења народнога васпитања.“
Завршујући ову расправу овим речима. чувенога професора универзитета у цени Рт. Бета, ми изјављујемо, да „се велика већина наших сталних надзорника у Србији. може
- поносити овим "својствима добрих џи ваљанвих надзорника и
· учитељство | им је наше се тога благодарно.
ВАР И И И а а МА ИЕ