Učitelj
100 А РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
МОЈА ИПА ТД и
наставе пи учитеља, њему је и дужност да од учитеља и школе отклања сваку непријатност и свако зло.
Они, који желе постати надворницима нар. школа, и који на то имају права, прво треба да испитају сами себе, своју унутрашњост, те да виде, имају ли потребних услова у души својој за један овако тежак али и племенит посао; да виде, могу ли се опходити са учитељима пријатељски; да процене, нису ли одвратни према наставном послу и наставним напреддима, и могу ли свој рад довести у склад, са погледима и начелима који данас преовлађују у настави ни у васпитању.
· Ако немају у души својој ових услова и ових погодаба, ако се њихови погледи сукобљавају са овим најобичнијим условима, онда не би требали ни да се лаћају ове тешке дужности. Своје пријатељство и своју наклоност ка школи но учитељу, надзорници треба да докажу делом на неодољивој бризи да се настава уздитне на достојну висину, и да се углед наставников очува те да не потавни, Надзорник нада све друго, треба да у свакој прилици и на свакоме месту, истиче непосредно интересе наставне на видик, и да се жртвује за њих: а одмах за тим да брани углед народнота учитеља, кад је год ону питању, јер је углед учитељев тесно скопчан са угледом школе.
Они надзорвици најмање чине част и себи и учитељима, који би ради да учитеља потчине селу пили кмету, и да га тако потчињенога предаду на милост и немилост често пута "суровој и необразованој околини!
"да оваке надзорнике српски учитељи не могу никада бити“ привезави љубављу, нити за надзорника нити за школу.
7. Надзорник не треба да, је Формалиста ни шаблониета.
Учитељи нису оно; што и прости надничари. Они су се за свој позив у животу спремали у нарочитој стручној - школи, полагали испите, сваке године показивали наставне и васпитне резултате своје школе, па према свему томе