Učitelj

из ПЕДАГОШКОГ ИСКУСТВА 819.

ће се даље радити, итд. — Питања дакле треба, свагда да су општа, па макар била управљена и на појединце, а кад је правилно питање

бића и одговор правилан. %

96. — Анализу (граматичку) неки траже за време само читања, неки после сваког прочитаног одељка, а неки по прочитаном чланку, који се чита. — Мислимо, да је за анализирање речи (кад већ и то мора да буде) најзгодније време пошто се чланак прочита и исприча; а ако није подесан за „причање, онда пошто се прочита. Том приликом треба од ученика тражити да из прочитаног или испричаног чланка, сами нађу поједине врсте речи за које се питају. За ђаке основних школа тешко је анализирање редом реч по рез казујући при том за сваку реч шта је, и у ком је облику. Читање и анализирање (заједно) могло би да се дозволи само по неки пут, и то у најста“, ријем разреду, а за то су понајзгодније пееме (декламације) и краће причице.

о

ПРЕДАВАЊЕ

Израчунавање површина код многоуглова и простора неправилна облика СЕЛА ЛЕ ЈУ ТТЕЕСОЉЕТ ЕД У СТОЉУ) 4 У (СВРШЕТАК) ПТ Израчунавање неправилних површина Као што има много појединих простора облика неправилна многоугла, тако исто има врло много појединих простора неправилна облика, са кривим границама. И таквим просторима није тешко изнаћи површину. То ћемо учинити овако: Да би простору, сл. 4., изнашли површину, ми му морамо исправити границе. Исправљањем ових граница, ми овом простору на једном месту по нешто одузимамо, али му на другом додајемо, те тако простор остаје готово исти. Разуме се, да овде није апсолутне тачности, али у великоме простору, неколико метара више или мање — не чини ништа.