Učitelj

0 школско КРЕТАЊЕ У СВЕТУ 391

Држи се да је та нова институција попунила осетну празнину. То се види отуд», што се живо траже сликовне збирке. Више је лица заузето непрекидним пошиљањем, а предвиђа све да се, ускоро и неће моћи одговорити свима тражењима.

Досадашњем раду педагошког музеја треба да додамо још нешто. Одмах чим је основан, показала се потреба неке везе међу њим п публиком. Том везом постаде од године 1882. часопис „Веуцв реда оглауе веб де Ја Већоћедуе зештаје де | Епвејспетец рптапе“. Издази свакога 15. у месецу, а стаје 18 динара годишње, а за друге земље 18:50 дин. Џа и тим није била задовољна управа музеја, она је ставила себи у задатак да издаје врсне монографије, за чију ће књижарску прбдњу бринути се издавачки завод Пејастате. Те су монограФије познате под именом „Метопез еб Посштешо веојаттев,“ 2 пружају врло одабран низ потанких студија о интересним педагошким питањима, Између њих споменућемо на пр. Назгеле · дез есојев поттајев раг Јасошећ — Ре | епзвејепетепе тапце! еј ртојезајопце! еп АПепасте еђ Фара 1е8 рашз ди Нога раг Запа е! Јов — Т/ ћебоме дез. таофа раг Маеће! Вгеа! Сопегеше! е! сапзепез редаксгјапев раг КЕ. Ви15800 — 1' епзејепетел! раме еп Ајгеме рат Геузвепи — Гев сопотев редасогууаев раг Сопшитег.

СОвупимо ли све изложено, видећемо као главне успехе педагошкога музеја: 1) Централна библиотека за основне школе; 2) Збирке; 3) Пројективне слике. Скупљањем тих књига и других предмста задужило је Француско министарство просвете сав педагошки свет. Радовали бисмс се, ако би кога нашег учитеља задесила срећа, да оде у Париз, и да разгледа по пространим одељењима париског школског музеја све оне изложене драгоцености, а то се може учинити зко држава прискочи у помоћ одашиљањем о државном трошку на пхриску изложбу извесног броја учитеља.

АФРИКА

ЕГИПАТ

Нема ваљда земље са свету, где би била толика разноликост у уређењу основних школа као у Египту. Велики је број племена, на-. рода и језика, пуне су их улице градова египатских, од којих хоће сваки до што веће вредности да приведе обичаје и захтеве код васпитања своје омладине: У то се уплеће и разноврсно значење вере, која е наведених разлога такође знатно утиче на васпитање.

Прве египатске школе беху верске, јер је сваки Мусломан морао знати коран. Копти су предавали па и сада предају у свим шко-