Učitelj

_ЗАБАВА_П ПОУКА Пе 41

еони па наивни НА ННВ а —- 5 пи не —-

задовољио, ја ученике поделим на две те Кане су им до школе. — ·

Око 10 часова моји. су се ученици већ ваљали по (—8 метара дугачким креветима, који су били застрти Ћилимима, губерима и шареницама. |

Тим се заврши други дан нашега путовања.

(Свршиће се)

веже

ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ У СВЕТУ

МЕ СВЕ СО ЛЕ А НЕМАЧКА

У Немачкој се много баве питањем о спреми“ наставника за основне школе. Изгледа, да је ова спрема недовољна, а од реФорама 1872 год. није до сад ништа учињено да се она побољша. Поводом ове ствари држао је на конгресу у Бреслави беседу о учитељској спреми Рајн, професор педагогије на универзитету у Јени. Он налази, да спрема учитељска не одговара напретку основ. школа. У колико се народ више удаљује од религиозног идеала, у толико учитељи треба да буду замена свештеницима, јер без моралне јачине не вреди ни економно благостање. Међутим, кадар наставнички није спреман за ову дужност, и време је да се учини што треба у овом смислу. Пре овега, ваља дати учитељима бољи положај но што га имају. да тим, треба почети са општом спремом наставника, па кад се ова сврши, прећи на специјалну културу. Тога ради не треба специјалних школа; дванаест година, проведених у вишој основној школи, довољне су за ову спрему. За тим ће доћи учитељска школа, да да специјално пегодашко васпитање. Јер данас у учитељским школама заузима општа настава: у 8-ћој години 28 час. у 2-тој 27 и у |-вој !6, док педатошка настава има у 3-ћој год. 2 часа, у 2-0ј] 3 часа а у 1-0ј ' часова. То је погрешно, и Рајн мисли, да треба ослободити учитељску школу од спремања у општој духовној култури, већ јој само оставити, да даје чисто педагошку спрему.

Поред тога Рајн тражи да универзитети, као у Сакеонској, буду отворени учитељима и професорима. учитељске школе, _воји желе да продуже своје образовање.