Učitelj

7120 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

ници пером по готовом (путу) трагу писали.“ Ја мислим, да се овим не би писање стварно поправило, ако би се радило, као што се сад ра и, ако се не би и метод учења читања променио. Писање у стафр време било је боље што се писало много, а не што се по угледу и готовом путу писало. Уведимо и ми два прописа на дан, па да видите, да ће се писање поправити, ако се уз то и методски ради. Писање св не може тако калупирати, да сви лепо и једнако пишу, јер је и оно индивидуална особина. Као год што су и људи различни, тако су им и њихови рукописи. Мислим, кад би се горњи пред. лог примио, деца би се незаслужно и неразложно казнила... А она

заслужују већу пажњу с наше стране, а не да се гоне трагом, са

ког не смеју ни лево ни десно ни напред ни назад. Овако радећи,

њихова би слаба ручица још више утрнула, а А све ви-

ше слабило... А то не сме бити.

Још нешто. Признајући да писање сад не ваља, никако не признајем, да је оно у старо време (пре 30 и више годана) било боље. У старо време само је по неки лепо писао, а не сва; а да оно није било боље, доказ је, што су сви писање поборавили. Оно није имало | услова да буде боље. И ако се по томе цени, и сад је писање добро јео у свакој школи, ваља да има по неколико, који лепо пишу. Рекао бих, да је та повика дошла с једне стране да се само учитељи што више понизе, а с друге по ономе уобичајеном, да је све оно што је прошло било боље !....

Бићу благодаран ономе, који се на овом питању мало више 34. устави. )

Најзад, ово је мој мали прилог решењу постављеног питања. Нека и други кажу чему их лично искуство учи.

Мало Градиште, 1900.

Благ. Радојковић учитељ

ве ев—

ПРИЛОЖАК ЗА ПОЗНАВАЊЕ НАРОДНЕ ПРОСВЕТЕ У СЛОВИНАЦА . —

Извештај о раду словиначких учитеља за прошлу годину, доноси веома интересне“ податке о стању основне наставе у Словиизца, на које нам се ваља осврнути.

По томе извештају незнатан број словиначких учитеља пока-