Učitelj

140 РАСПРАВЕ М ЧЛАНЦИ

У одељку под натписом: о учитељевом понашању у служби, ивнесене су такође много лепе и корисне поуке младим учитељима, из којих се они могу многоме чему поучити, а такав је исти одељак и учитељев рад на свом даљем усавршавању. Нарочито млађи учитељи треба, овај одељак пажљиво да прочитају и о њему размисле, па да, послушају савете који им се дају у овом одељку, Прилично истине има у по где којим приговорима, како наши млади људи ивашав из школа мало се баве књигом велећи: то ћу доцније накнадити, а сад мало да проживим овако, доста ме је књига давила толике године“ ит.д. Али ти се љуто варају и кају доцније, јер занемаривши књигу, не читајући ништа, не пратећи напредак обично пропадају, и тешко који од њих доцније може што учинити. Изгубљено време више се не поврати. И са свим умесно писац примећује: Леност је ако се занемариш и мислиш да си спреман и да немаш потребе да се образујеш. Такве су мисли глупе ит. Д..

Од свију одељака највећи је онај који говори о учитељеву раду на васпитању и настави, где писац укратко износи све оно што је једном учитељу преко потребно у васпитању и настави. Упућује га у раду на васпитању и настави појединих предмета. Износи важност појединих _ наставних предмета, и како треба у главном радити — све то у кратким збијеним а једрим реченицама. Бо

И остали одељци су израђени на пуно познавања саме ствари, вато је топло препоручујемо својим читаоцима. Језик је могао бити бољи..

На пр.: Предавај природне наукви т.д. Опкољава место окружује; сматрају се за срећног м. срећним, за заморен дух је музика окрепљење и т. д. али то су ситне граматичке погрешке које ни мало. _ не утичу на ваљаност ове књижице. 8

,

Чина Јова српској деци, дечје песме Јована Јовановића. — Змаја, издала Српска Књижевна Задруга, са 112 слика. Београд штампарија Краљевине Србије, 1899. године. — Формат велике осмине, страна ХТУ и 160. Тврд повез. Цена 1:20 д..

Нема спора, да Змај Јован Јовановић долази у ред наших најбољих песника. Нарочито је његова муза постигла сјајни успех у певању дечјих песама; на овоме се пољу показао до сада ненадмашан, јер ниједан од наших песника није могао до сада, да се тако депо спусти у дечји свет, те да пева „човечја памет кроз детиња. уста“, као што је то могао он да учини. Оваким својим красним песмама он је поучавао српску децу: да љубе Бога и ближњега; да