Učitelj

5

према прописима закона о зборовима и удружењима, Главни Одбор позваће својим циркуларом све учитеље и учитељице у Краљевини Србији да приступе образовању зборова, упису у чланство, претплати на друштвени орган и т. д. и обавестити детаљно о свему што треба да знају и ураде у смислу нових правила Удружења по овоме послу.

Док не стигне тај циркулар Глав. Одбора ми ћемо, шаљући овај први број нашег друштвеног органа свима учитељима-цама, изнети неколико мисли с којима наше учитељство треба да се позабави на својим састанцима и иначе

приликом дискусије о удружењу. 5

Многи од учитеља који добију позив Главнога Одбора да ступе у заједницу удружења неће се оглушити о њега али биће их, безсумње, који ће пропратити га са извесном резигнациом.

Биће их који ће помислити: на што да се уписујем у то удружење» Што ће ми ти зборови» Каква ми је корист била од тога што сам и до сад био члан удружења2 Други ће можда правилно схватити значај и потребу удружења али ће претпостављати свему томе рад на другим пољима културног живота нашег, политици и т. д. Неко ће рећи да су резултати нашег удруженог рада до сад били слаби, да удружење наше не може играти никакву значајнију функцију и да се слабо шта помоћу њега може постићи. Биће их који ће рећи и то: па докле ћемо се ми учитељи учити и усавршавати и на што нам је све тог Ко нам то ферма и признаје» ит. д. и т. д. Ни једно од ових мишљења и ни један од ових приговора не треба игнорисати. На против сва ова мишљења су драгоцен. материјал за опширну дискусију коју треба на првим састанцима повести јер ће из те критике рада и живота досадашњег удружења