Učitelj, 01. 10. 1905., str. 10
80
Кад се негде отвори ново учитељско место, како је могуће не дати га некоме коме је оно потребно било због
болести, било због школовања деце, било због женидбе.
или удадбе»! У оваким случајевима не могу се учитељи | жалити ни штедети од трошка и муке, кад они то морају да поднесу и да се излажу тој евентуалности да на стечају не добију то место. Оваким премештајима, који се. чине по добровољном пристанку, у маломе и по нужди, не руши се учитељска сталност, нити ће се поновити „стара песма“.
А да би та нова места добили они који су најдостојнији и који имају потребе за та места, па да их идуће године не би морала комисија премештати дајући то место бољим и пречим Требало би и та места објавшти преко | „Српских Новина“ и позвати учитеље да се за њих јаве, казавши им да ће бити привремено постављени. А најбоље је узаконити да се комисија састаје и у мес. септембру. Никако нисмо за то, да се на та места постављају они који преко пријатеља сазнају где се отвара ново одељење,
Не казасмо, јер мислимо да се и по себи разуме, да се на нова места морају поставити првенствено они, чије се школе или разреди укину, а они остану без места, Тако. " мора бити и по самом чл. 38. закона о народпим школама. ·
Држимо да смо у овом одговору на прво питање били довољни јасни и да смо правилно и правично на њ одговорили, потпуно у духу закона, |
Сад да пређемо на оно друго питање, које смо напред поставили. -
И за ово друго питање постоје у закону две одредбе, Једна је у чл. 34. и гласи: „Наставник ђе се преместити по потреби само кад се школа затвори или кад због недовољног броја ђака споје разреди“. Друга одредба је у чл. 38. и гласи: „Ако учитељ у невреме буде кренут из неког места.