Učitelj

102

Ова причица живи и код Руса. Зове се: „Ко је данас слагао, сутра му се не верује.“ Е, али тамо је курјак дреполовио овце, а код нас је удавио овчара!... Неприродна казна. „Вук и-рода“ неподесна и без вредности басна. Рода спасава задављена курјака, али зато што очекује обећану награду. Још се курјак није ни одморио, а спасилац рода пита:

„Дед сад да видим како ћеш ме наградити, го-

сподар вуче 2“ ј

Курјачко обећање, курјачка и награда!...

_ Лекар ћивта, болесник зликовац!.....

Боже мој, чему ли нас учи ова басна2!... Е, то ће нам рећи ова накарадна и ни мало поетична песмица: „Ко зликовцу служи,

„Тај награди нек' се не нада;

„Награда му ј: ако прође |

„О што мање јада.

Поука фарисејска: служи пи рђавога само ако те

добро плата/!.. Драг. Петковић“

учитељ. (Наставиће се)

Нови буквар и начин предавања по њему.

2)

_ Слике у буквару су незгодно изабране, непотпуне, извештачене, рђаво израђене и често — нарочито на другој одговарајућој страни — сасвим непотребне. Да би се изазвала ма и сумњива сличност између облика слова и слике, сликати су такви предмети, које, или деца из вароши, или деца са села, нису никад видела. Такве су на пример слике: _ Фрп, топ, теразије, гребен, чаша (онаква каква је у буквару насликана), „ћемане“, јегуља, дрљача, фењер (онакав какав је насликат), џида. Изглед и облик слика је нарочито кварен

тиме, што су слике насилу подешаване да што више личе -