Učitelj
> | 537
Има ли још која животиња шапу што живи у шуми Не знате; Е кад не можете да погодите ја ћу вам рећи. Шапу има лисица, курјак, па онда ако сте чули за ону најјачу животињу: лава и још друге животиње. Ево пазите децо, ја сам вам донео лепе слике, да видите како изгледа лисица; ено курјака личи на пса, а ето, с великом, чупавом главом, издражио зубе, како је страшан — лав. Гле, видите ли код њих какве су шапе, пазите како је велика шапа код лава. Е децо сад ћу да вам испричам једну причу о курјаку. [Учитељ исприча подесне краће приче, да децу још више заинтересујеј.
Хајд ко ће сада да исприча све што зна и што смо говорили овога часа о шапи» (Дете једно прича, друга деца допуњују а учитељ пази да се на тај начин укратко цео разговор понови). -
Може ли ова шапа што је на хартији да огребе (Не може). Зашто > (Зато што је то слика). А може ли она шапа мачија да огребе» (Може). Зашто (Зато што је то истинска шапа). Е пазите, кад ја само изговорим: шапа, шта је тог (То је реч). Ето децо, она што је код мачке, то је. права шапа; ова на хартији, то је слика шапе; а кад изговоримо: шапа, то је реч.
ћу Сад малочас рекосмо да шапа гребе. А како оно рекосмо, чиме гребе шапа> (Ноктима). Хајде сада сви да кажемо: шапа гребе ноктима. Шта смо сада изговорили 2 (Једну реченицу). Дед да ми кажете, колико ова реченица има речиг Пазите, ја ћу још једном полако да изговорим: шапа — гребе -— ноктима. Колико има речи» (Три). Дед ти Здравко изговори и реци ми које је прва реч> (Шапа). Ти Милоје, које је друга реч> (гребе); а ти Славко, које је трећа реч > (ноктима).
Пазите сада добро како ћу да изговорим ја прву реч: ша — па. Колико сам пута отворио уста2 (Два пута) Шта сам изговорио кад сам отворио уста први пут» (Слог) А шта сам изговорио, кад сам отворио други слогр (Опет слог) Е па колико онда има слогова у тој речи> (Два) Дед
ти изговори ту реч тако као што сам ја изговорио. Дед ти! ти! и т. д. Које је први слог» (ша-). А које је други