Učitelj
941
(О овом првом смо малопре разговарали. Погледајте ово друго ш. Које црте ово ш нема, а код оног првог ш има> (Нема косе танке). А ево има косу дебелу и доле савијену. само што је ова црта много дебља него код оног првог ш. Такве косе дебеле црте ето има две, а трећа црта, пазите, и она је коса дебела, али није доле савијена. Пазите сад на треће ш. Оно нема ниједну... коју пртуг (Косу танку). А какве су ове дебеле2 Јесу ли оне косе» (Нису). Ово су усправне дебеле. Јесу ли доле савијенег (Нису). Све су усправне дебеле. А пазите ову положену доле црту. Каква је она (И она је дебела). Е хајд сада да читамо ово штампано слово ш. И сад ћемо читати, као малопре, исто онако као што смо читали и писане речи.
[Пошто на сличан начин деца упознају, бар углавном, разлику између писаног и штампаног с курзивним словом, одмах се прелази на читање текста испод тога штампаног слова. Када се у предавању и то сврши, онда напослетку, другога и трећега часа, за које време учитељ стигне, прелази се на последњи део методске јединице т. ј. на прнмену или још боље вежбање. Пошто деца прочитају текст с обе стране неколико пута, онда у вежбању може учитељ да тражи од деце, да читају прекореда и да опет разговара с њима понешто што је у вези с тим текстом. Када се све то сврши и утврди слово, онда се тек
прелази на другу методску јединицу — на друго слово. Мм. Д. Марковић
ст. философије
из ШКОЛСКОГ РАДА О ПОТОПУ И НОЈУ
ПРЕДАВАЊА ЗА И. РАЗРЕД ОСНОВНИХ ШКОЛА
(СВРШЕТАК).
Примена.
Шта значи ова Соломунова изрека: „Ко се држи правде, на живор му је, а ко иде за злим на смрт му је“. Шта значи оно: „Ко се држи правде на живот му је“% — Као комег — А оно: „Ко иде за злим, на смрт му је“> — Као комег — Шта значи ова