Učitelj
687
Свакојако, овоме је разлог, што је читање бројева лакша радња, те се њоме ученик припрема за тежу радњу — писање бројева. Кад ученик научи Писање бројева, он самим шим већ треба да зна шо п прочиташи, јер како би иначе могао овершти пстинитосш свога рада. Осим тога, и ако ученик не зна писање бројева, он ће ређањем цифара једну уз другу сам себи моћи задати број, ради читања.
На послетку ћемо поменути, да се у поменутим немачким уџбе. ницима налазе вежбања о читању пре вежбања о писању бројева.
Признајемо да не разумемо, шта је Г. Раша Митровић хтео рећи овом реченицом: „Како се може читати оно, што се не види>!“
6) Кад број има више од три цифре, довољно је оставити мали размак између раздела, при томе се не мора обележити никаквим знаком. Нећемо се даље у ово упуштати и набрајати добре и рђаве стране тих знакова.
в) Г. Раша Митровић нам замера да се у истом чланку налазе имена лица деци непознатих.
Немамо много великих народних добротвора, па и да ихи имамо, ипак се то може пригодном приликом деци поменути. Кад се да прилика, у школи треба похвалити народне јунаке и добротворе, а с презрењем поменути издајнике и подлаце.
Овде је згодно одговорити и на неке доцније напомене на задатке, у којима се рачуном показује штета од нерада или какве рђаве навике.
Можемо рећи да уз задатке нисмо износили моралне поуке, већ смо у појединим задацима износили да се израчуна добит или штета од доброг и рђавог рада. У то долази: штедња, доброчинство, корист од тица и др.; с друге стране: нерад, употреба дувана и пића, штета од рушења тичјих гнезда и т. д. Ове смо задатке већином преписивали из других бољих уџбеника и збирака. Да је све ово умесно послужићемо се речима нашег уваженог професора и педагога г. Др. В. Бакића:
„Сазнање онога што је допуштено и забрањено и што је добро и зло у моралном смислу, добивају ученици поглавито у настави“. (Посебна Педагогпка).
„.„Стављају се све остале врсте васпитања у службу моралноме васпитању, које је средиште за целокупно васпитање“. (Општа Педагогика).
8. Наши су уџбеници били два пута пред Главним Просветним