Učitelj
718
боље утврдио, као сигурнију подлогу за ново знање, које пе се поступно додавати. ; .
Пред сваким предметом писац чини опште напомене о предавању тога предмета, о циљу његову, средствима и важности дотичне наставе. Он не натура никоме своје гледиште, нити је уверен, да је најбоље оно, што он пружа, али жели, да сваки о томе размишља, да чини покушаје, да мења и допуњује његов начин и његове погледе, како би се једном утврдили одређени и тачни путеви за рационалан рад у школи.
На прво место меће писац одељак о „реду“ у школи или школској дисциплини. Томе је предмету дато доста места и истакнута његова пресудна вредност у настави. У неколико практичних предавања, подељених на дане, писац је дао образац за извођење наставе, у којој би ред потицао природним путем из саме наставне занимљивости и личнога ученичког уверења, да је школа без реда немогућа.
У одељку за овим израђен је српски језик у наставним јединицама и општим предавањима из разних грана његових.
Најпре је извео очигледну наставу из вежбања у посматрању, мишљењу и говорењу, као претходни ступањ читања и познавања света око себе, као згодне вежбе за размишљање о ономе, што би се опазило и изказивање течно и тачно онога, што би се видело и научило. Ту је се пошло од учионице, па прешло на ближу и. ширу околину у вези с цртањем и утврђивањем првих појмова из географије и културе. Успут се понавља и утврђује оно, што је се учило у 1 разреду, те тако та настава иде и сигурније и логичније.
У читању нису давати обрасци за предавање, т. ј. није показивано, како се обрађује, чита и проматра поједини чланак, прича или песма за читање. Али је за то дата маса поука и писац је изнео доста својих мисли о начину и важности предавања из ове најважније гране наставне у основној школи. Врло важан одељак о читању других књига, поред читанке, могао је бити и већи и обрађенији. Писање, лепо писање, преписивање, записивање исписивање и саставе писац је прешао у општим, теориским напоменама, без практичног извођења. Овде је баш било врло потребно показати са неколико практичних предавања сам овај рад, који је и врло важан и врло користан по васпитање.
Јер у одељку о граматици није требало давати форме преда“