Učitelj
262 5 КЊИЖЕВНА ПОЛЕМИКА
НАУНА ХРИШЋАНСНА |
“ ЗА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
од Петра С. Протића, професора и Петар М. Никетић, пензионисани учитељ.
„Беда колђ сапожникђљ начнетњ пцечђ ппроги плпрожникљђ Наннете. тачатђ сапдги.“:
Руска пословица... У прошлој. свесци '„Учитеља““ ја “сам изнео шта је г. Никетић рекао о моме уџбенику из Науке Хришћанске за [и [ разред; остаје ми да овде изнесем шта и како он замера мојим уџбеницима за Ш и ТУ разред основне школе. - “ После онога и овога одговора мога, оставићу читаоцима У ЧИ-
теља“ да цене: је ли умесна го ња пословица, кад се примени на | р
ЈЕ Никетића, или би можда и каква драстичнија доликовала човеку, | | који, немајући ни основних појмова из веронауке, пише реферате о уџбеницима из Науке Хришћанске.
Говорећи о молитви, ја сам рекао, да се побожни људи, жене |
И деца увек моле Богу, а нарочшто кад почињу и кад свршују какав важан посао. — Г. Никетић је намерно изоставио речи кад почињу, па онда надовезује своје примедбе о мојој „кардиналној“ погрешци.“ ИМ ту се он пита и узвикује: „ко је још видео кога | човека, жену или дете да се увек Богу моли, а нарочито кад свршава какав важан посао“... „Значило би“, вели он, „да побожни људи друго ништа и не раде већ се непрестано моле Богу“з). Тако би г. пензиснисани учитељ објаснио деци горњи израз; толико и тако схвата његова „учитељска памет“, коју он овде нарочито | истиче да брилира пред памећу надзорничком.“
Р. Никетић, који овако резонује о молитви и побожности, баш на овом месту тражи: да му писац веронауке објасни „шта је то побожан човек“. Њему доиста и поред реченога треба још објашња- | _вати и појам побожан а и то: шта је циљ веронауке. И ако је.
- 1 Невоља је кад обућар почне пећи колаче и колачар почне шишти обућу. 2 Види јунску свеску „Учитеља“ за ову 1906 годину.
3 Види „У чите, а ба 1306 под, свеска за новембар. стр. 199. и мој уџбеник
за ЈИ разред. .
+ „Ово је, вели он, но мојој учитељекој памети претерано.“