Učitelj

625 Б) НЕМАЧКИХ

К. Ниђемећ, Ејетептагег ећгдапд #07 еп тодегпеп 2Хејсћеп Џтееглсћ!. МЊ 16 Тајер АрббИдипесеп. Хит Себтацећ Шг Фе Џптега ше Аез Етећапалејећлепа ап Кеа] ппа УојКавећшећ, Оутгапазјеп пора ћоћегеп Мадећепзећиеп. би сат.

У овом делу писац износи наставни поступак при цртању за два годишња течаја заснована по животним облицима. У њему су јасно обележени сви новији захтеви ове наставе, нарочито у погледу скица, цртања по сећању, вежбања у цртању бојама и раду с четкицом, цртање с равличитим градивом, орнаментиком, цртања са слободне природе и т. д.

безаттене Абћапдипдеп 2иг Зостатраедадоцк хоп Раш! Нахогр Г Ађјените: Шабомзећев, 5 Еш рат, Етоптап 1907 УШ пи 510 5. 8,50 М.

Име Наторпа једнога од најважнијих представника социјалне педагогике у Немачкој долази у ред оних педагога који сеу Немачкој сада највише читају како у учитељским круговима тако и универзитетским семинарима. Кога интересује ова ствар може у овој књизи наћи одличне садржине. |

РгакшШзсће Мокзасћште ћошк Таг Зегпатафеп пора Гећтег. Нетапзсесеђеп хоп Ет! Лејззје ппа К. Крилзаеће. У! та. 575 5. 650 МК..

"Ово дело које се скоро појавило у немачкој педагошкој ли-. тератури садржи поред основних савремених методичких принципа који се примењују у предавањима настав. предмета у народној школи и поједина угледна предавања међу којима су.за препоруку нарочито предавање чувеног методичара Фриче-а.

В) РУСКИХ

Олободна настава и васпитање. Свеска 9. У школској амници. Исповест једног ученика. Москва. 1907. г. Ц. 15 копјејака.

У овој се књизи износе све мане данашње школе. Устаје против формализма, против чиновничког и суровог понашања, учитеља и професора, против начина васпитања, против лажи и фарисејства ит. д. Писац напада и саму идеју државне јавне школе, садржај и карактер знања која се у школи предају, напада метод предавања, једном речи напада све што се зове. недопуштено насиље личности. Говорећи о средњој школи писац се узгред дотиче и више школе о којој се такође неповољно изражава, јер вели да