Učitelj

656

родне остваре — но да их извитопере. Што једном руком дадоше — то, другом узеше. А тенденција свега тога је: сузбијати учитеље у њиховим захтевима; држати их једнако у раздраженом стању; преставити их свету као вечите не-

задовољнике, који ни сами не знају шта хоће — докле једном и Народни Представници и јавно мњење не дођу до тог убеђења да су учитељи само једне лармаџије — једни.

бунтовници којима никад ништа право није, ни кад им се одузима ни кад им се даје, ни кад се кажњавају ни кад се награђују. А тада, — тада је већ лако бити. Поред одузете плате — одузеће им се и сталност. Одузимањем сталности учитељске задовољиће се многи партијски прохтеви општинских преседника, а одузимањем њихових плата — створиће се јача могућност за повраћај школских надзорника. Учитељство ће понова постати други полицијски апарат — способан за све — само не за оно — чему је намењено.

То је ето крајњи циљ оне камариле, која против учитељства ради, која њихова права одузима.

Народни Посланици — видите ли ово>

Учитељи, осећате ли — овоз2

Ми смо већ на завршетку и овог чланка, и целе расправе. Из свега довде реченог, и у конкретним примерима изнетог, ми смо мислимо и сувише јасно изнели и доказали да је овај превод наставника на плате по данашњем закону, како га је извршило Министарство просвете на дан |. Јануара 1905. год. и незаконшт и неправедан, јер док једним наставницима даје и оно, на шта права немају, дотле другима одузима и оно што им по закону припада. У својој искрености, да кажемо све што знамо, и у жељи да се правда што пре задовољи, ми смо указали и на крајњу тенденцију оних, који овај хаос стварају и права учитељска одузимају.

Још нам је за поправку свега тога остала једина нада у данашњег Министра просвете. Ма да данашњи Министар