Učitelj

763 ШКОЛА ЗА ПОПРАВКУ ЂАКА ЛОШЕГ ВЛАДАЊА

Има једно веома важно и корисно питање о коме је чешће вођен приватан разговор, и о коме смо прилично размишљали, носећи се мишљу: да би га требало изнети на јавност у виду предлога, и предати га на дискутовање свима просветним радницима, а на првом месту учитељима народних школа и професорима као најпозванијим и најкомпентнијима за то, да о њему даду своја мишљења и свој суд, те ако би се кад-год доживело, да се и у дело приведе.

Сви пријатељи просвете и народног подмлатка а највише учитељи и професори, који су о овоме питању размишљали, сложили су се у томе: да га је требало и раније изнети на јавност на претрес и мишљење, а да би се како год било могла отклонити једна велика сметња из наших школа, која јако ремети правилан ток васпитања младежи и наставе уопште.

Наслов овога чланка исказао је то пигање.

Дакле, неопходна је потреба, па чак и нужно је, да се што скорије установе и отворе засебне и нарочите народне школе, и у интересу морала и васпитања целокупне наше школске омладине, под називом: „Школе за поправку ђака лошега владања“.

— За овакве школе, или одељења, поред школског закона, морала би бити прописана и нарочита строжија правила за дисциплиски ред. са јачим и строжијим надзором у морално васпитном правцу.

Овакве школе требало би завести у свима већим градовима, нарочито је нужно да бар једну.такву школу има престоница — град Београд, који је препун мангупа, коцкара и истераних ђака, те би у неколико и полиција била на миру, а грађани би се доста ослободили малих коцкара, скитница, просјака и неваљалаца.

У овакве школе или одељења примали би се или управо одвајали би се из свију разреда сви ђаци лошега владања, који нису могли нити су хтели да се поправе у редовној школи; који нису могли да се одврате од неваљалства, пошто је дотични наставник исцрпео сва могућа педагошкодисциплинска средства и над којима, нема ни има изгледа за по-