Učitelj

658 | 6

штени првим стечајем, јаве новом молбом на други стечај, који да буде по важности и сталности наставника исто као и први. Тек онда, по свршетку оба стечаја, да министар, стечајима непопуњена места, попуни привремено наставницима, који дотле не буду места добили.

Ова ствар, по својој великој важности, изискује, да учитељи заложе сву своју моћ и да употребе сву своју "енергију, да се она што брже и повољније реши.

Ми учинисмо своју дужност, која нам је императивно налагала, да то у своје време учинимо. На друговима је, а нарочито на представницима нашег Удружења, да нас · свесрдно помогну, те да се што пре и што повољније реши овај, по нашем тврдом уверењу, МАДОНЕ и најпречи наш загтев.

Другови ! Појавио се велики помсар, сшога га гасимо“. одма, док није узео још веће размере и да после сам. себе не осуђујемо, шлпо га нисмо жели гасишм!

Раталате -- | _-- Христ. Станковић. | - учитељ.

ИЗДРЖАВАЊЕ НАРОДНИХ ШКОЛА,

Од колике је важности питање о издржавању народних школа сведочи факат, што су се позвани фактори још од првих почетака народног школовања у нас па све до данас старали, а и данас се старају, да то питање реше што правилније и пронађу такав начин издржавања народних школа, који би одговарао и потребама народне школе и духу времена у коме живимо. Ба. жалост, такав начин није још пронађен. ·

"Данас, када је са врха просветне управе дата реч, да ће се у уређењу народних школа учинити корените реформе, потребно је и ово питање, као питање првог реда у нашем школском животу, што темељније третирати и изнети његове: досадање махне, као и нове мисли за што