Učitelj

ж

МЕМОРАНДУМ ГЛ. ОДБОРА УЧИТ. УДРУЖЕЊА 97

један народ који у сред цивилизоване Европе грца под гвозденим стегама једне отимачке монархије, и то.у 20. веку, који се бори за свој државни живот, за. ослобођење своје браће из ропства, за праведно решење свог националног проблема, који је Европа истакла и признала за, све народе, па је позвана да то учини и Орпскоме народу, који је умео и уме да се достојно одужи култури и просвећеној пажњи Европе.

Ви наши другови, који сте у маси народној, ви носиоци слободоумља и напретка, ви сејачи просвете и морала разумите наш праведни глас и потпомозите нас пред лицем целе Европе, не дајте да се у вашој близини изврши нечувено насиље над једним храбрим и радним али измученим и злосрећним народом.

Наша Педагогика и Педагози (ЈБотић—Алекбиналц)

].

Педагогика није збирка савета и упустава. Она чак није ни емпиријска наука, него филозофска дисциплина. до које се долази нарочитим студијама. Њезине премисе леже дубоко у Пеихологији, Социологији, Етици, Теорији Сазпања..., онако исто као што Медицина има евој базис у Природним Наукама. И каогод што неко може знати све

рецешае, па да не буде лекар, ако није изучио „Медецину“,

тако исто пи прави васпитач није онај који би знао само практична упуства у школеком раду, а није изучавао „Педагогику“.

Али се у нас тако не мисли. Већина држи да је Педагогика школска руткна, до које сваки трезвени наставник имплицито долази. Зато јој се и не придаје нарочита вредност, оставља се учитељима, а за професоре везује се наука. Отуд је, наравно, створена велика провала између