Učitelj
0 УСАВРШАВАЊУ УЧИТЕЉА : 457
општим стварима више него икоји други, далеко сигурнији и бољег положаја, чиновнички и грађански ред.
Толико о томе је ли учитељу потребно усавршавање у својој спреми, а сад да пређемо на други део овог пи-
тања о усавршавању.
П Како ћемо да се усавршавамо.
На ово питање лако је одговорити. Мислим да то сви знамо, само не знам да ли сви тако радимо; — Учитељ се у својој спреми може усавршавати поглавито овим средствима и вачинима.
1. Самообразовањем које се врши читањем стручних и у опште ваљаних књига и часописа. да то се и набављају такве књиге и часописи за школске књижнице, да их учитељи могу проучавати, јер не може сваки од своје плате да одвоји колико би требало за оваке књиге и часописе. Па, нешто књижнице школске, нешто сами учитељи од својих средстава, па се може саставити лепа збирка таквих књига и часописа, само треба читати, и читати !
Ради потпуности морам напоменути и ово: У ред часописа које учитељи треба да читају спадају и политички листови, и то озбиљни, јер и политичко образовање данас се вматра као саставни део општег образовања, које учитељи треба да имају у довољној мери. Само то политичко образовање треба, после, озбиљно, објективно, разложно и достојанствено примењивати.
И своје уџбенике треба, Бога ми, почешће прегледати, јер знање које се не понавља, лако се заборави.
Сем учитељеког самообразовања, од обилатог учитељског читања има још две посредне користи, а то су: што се, на тај начин, потпомаже наша књижевност, осигурава се проходња свакој доброј књизи; и што се тако јаче утиче и на народно просвећивање, рачунајући да је учитељ прави народни учитељ, који своје знање казује и другоме, а не чува га у себи као закопано благо.
„Школски Гласник,“ дивно уређени лист за школу и учитеље, кога издају наша браћа и другови у Новом