Učitelj
О НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ У ОСН. ШКОЛИ 547
Србија или Шумадија, између Колубаре, ЈЂига, Чемернице, 3. Мораве, В. Мораве, Дунава и Саве.
Према овоме програм из земљописа имао би бити овакав: да П разред: учионица, школа, шк. двориште, стране света, (све с цртањем), изучавање околине и посматрање и појам о планини, реци, граду, селу и др. геогр. објектима, знаци за бележење карата и цртање околине. За Шр. подела Србије на североисточну, источну, југоисточну, јужну, западну и централну. Подела Србије по реци Морави, и народна подела Србије на покрајине. За ТУ р. политичка подела Србије (на округе). Држава и њена управа. Застава и грб. Остале Српске земље. Тежње Срба њихово цел. уједињење.
Према томе поглавита разлика између дан. н. пр. и овог нацрта је у томе, што се у место изучавања Србије по сливовима, иста има изчавати по самој природи земљишта; и што се у место изучавања многих геогр. имена, има обратити већа пажња на изучавање природе самог земљишта.
Природне науке. Природу изучавати у природи, а на основу заједнице живота; посматрати и објашњавати поједине природне предмете и појаве, разговарати о човечјим радњама и потребама. А у место изучавања науке из пољопривреде уредити школске баште и посећивати угледна, пољопривредна добра. А поред давања поука о чувању здравља и настојавати, да их деца и на делу примењују. да овај предмет мишљења сам да не треба да буде један и исти програм за све, с тога, што ни месне прилике као и потребе нису свуда једне и исте — (и ако има извесних ствари које би имале важити за све, као: објашњење појединих природних предмета и/ појава, поуке о чувању здравља и др.); зато програм из овог предмета не прописивати у детаљима, већ у опште, а оставити учитељским зборовима да они пропишу за своје крајеве детаљан програм из овог предмета према тамошњим приликама и потребама, по том да га пошаљу министарству просвете на одобрење.
Рачун. У програм из рачуна унети сва четири вида рачунања: очигледно, усмено и писмено, в именованим и чистим бројевима, израчунавање времена, просто правило
35"