Učitelj
418 МОЛИ ФН ОБ
Пав Топстој
У ЧМЕМ ЈЕ ГЛАВНИ ЗАДАТАК УЧИТЕЉЕВ
(и3 РАЗГОВОРА СА НАРОДНИМ УЧИТЕЉИМА)
Школски је посао такав, да он може бити не само. некористан, но један од најшкодљивијих и најгорих послова, може бити и најништавнији посао, може бити и један од најкориснијих послова, коме људи у опште могу посветити свој живот.
Неозбиљан ће посао бити тада, кад се учитељ, не подржавајући постојећи правац а и не радећи против њега, ограничи једино на спољашњу, механичку наставу — на наставу аритметике, граматике, правописа... -
Користан и један од најбољих послова биће школски посао тада, кад учитељ, према својим силама, буде уливао деци истински морална убеђења и навике, основане на религиозним хришћанским начелима.
Кад сам ја радио у својој школи, ја сам поступао овако:
Пре свега сам прочитавао ученицима из Јеванђелија Матејеву ХХП главу, стихове 35—40, који гласе:
„А један између њих, кушајући Га, запита, говорећи:
Учитељу, које је највећа заповест у закону: |
Исус му рече: заволи Господа Бога евога свим срцем својим, и свом душом евојом, и свим разумевањем својим.
То је прва и највећа заповест.
А друга, Њој слична: Заволи ближњега, свога, као: самога себе.
На тим се двема заповестима оснива сав закони пророци“.
Прочитавши те стихове, ја сам молио ученике да понове што је прочитано. Бољи ученици би понављали суштину прочитанога.
= Разумете л'2 питам их.
= Разумемо.
— Значи, закон је Христов кратак и разумљив. Па