Učitelj

418 МОЛИ ФН ОБ

Пав Топстој

У ЧМЕМ ЈЕ ГЛАВНИ ЗАДАТАК УЧИТЕЉЕВ

(и3 РАЗГОВОРА СА НАРОДНИМ УЧИТЕЉИМА)

Школски је посао такав, да он може бити не само. некористан, но један од најшкодљивијих и најгорих послова, може бити и најништавнији посао, може бити и један од најкориснијих послова, коме људи у опште могу посветити свој живот.

Неозбиљан ће посао бити тада, кад се учитељ, не подржавајући постојећи правац а и не радећи против њега, ограничи једино на спољашњу, механичку наставу — на наставу аритметике, граматике, правописа... -

Користан и један од најбољих послова биће школски посао тада, кад учитељ, према својим силама, буде уливао деци истински морална убеђења и навике, основане на религиозним хришћанским начелима.

Кад сам ја радио у својој школи, ја сам поступао овако:

Пре свега сам прочитавао ученицима из Јеванђелија Матејеву ХХП главу, стихове 35—40, који гласе:

„А један између њих, кушајући Га, запита, говорећи:

Учитељу, које је највећа заповест у закону: |

Исус му рече: заволи Господа Бога евога свим срцем својим, и свом душом евојом, и свим разумевањем својим.

То је прва и највећа заповест.

А друга, Њој слична: Заволи ближњега, свога, као: самога себе.

На тим се двема заповестима оснива сав закони пророци“.

Прочитавши те стихове, ја сам молио ученике да понове што је прочитано. Бољи ученици би понављали суштину прочитанога.

= Разумете л'2 питам их.

= Разумемо.

— Значи, закон је Христов кратак и разумљив. Па