Učitelj
ПОСЕБНА ЏЕДАГОГАКА 447
ПОСЕБНА ПЕДАГОГИКА
Мипан Рабреновић.
Дидактичко-методичке напомене у предавању појединих наставних предмета
— Наставак Једновремено упознавање бројева и њихових односа — прелажење број по број — може се дозволити само код бројева од
1—10. У овом случају број који се одређује доводи се у одношаје са свима бројевима раније пређеним у све четири рачунске радње н. пр. број 5 прво се доводи у све одношаје са бројем један, па с бројем два итд., 4—+1=5, 5—1=4 5 х 1! ==+5 о 1
|| разред. У овом разреду изучавају се према програму бројеви од 20—100. Упознавање свих ових бројева и њихових односа врши се у једној групи поступно. И овде се као и у 1 раз. пре рачунских радњи ученици упознају очигледно са свима бројевима од 20—100 и то прво по десетицама (20, 30, 40, 50...) па иу јединицама (21, 22, 23... 31, 32, 38...) Вршити бројање напред и назад по 1, 2, 3, ...; бројање са прескакањем по једног броја 91, 23, 25... Брројање да добројак буде 2 а одбројак 1 (20 - 2 = 22, 29 — 18 24. 212 => 98. 9388 1 20. 03 2 == 24 24 Рекао итд. све до 100).
Вршити растварање бројева у десетице и јединице (у 45 има 4 дес. и 5 јединица). Кад се ученици тако упознају са свима бројевима од 20—-10 онда се прелази на рачунске радње. изучавају се упоредо по две рачунске радње: сабирање са одузимањем а множење са дељењем по овој поступности:
а) 40 20 = 60, 60 — 90 — 40, 3 Х 20==60, 3 у 60 = 20
6). 2" 6-— 29.250 ~» се = 24. 2 у >= === о
в) 28 +– 2 == 30, 26— 6 == 20
г) 28--4=82, 36 — 8 == 28
д) 18 +10 == 28, 99 — 10 = 19, 14 Х 2 ==28, 27:39
б)- 10 5 18 == 25.004 1614 3 19 == 56. Хо о о == 18
е)' 56 -- 12 == 68, 74 -— 21 = 53, 60:12—5
ж) 45 -- 25 ==70, 71— 18 == 58
з) 45 -- 28 == 73, 84 — 36 == 48
Писмено рачунање изучава се после усменог рачунања