Učitelj
УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 489
Тако исто Удружење је са малим изузетком вршило правилно свој просветни задатак преко „Учитеља“ и „Мале Србадије“. Успевши, прикупити око себе озбиљније и спремније млађе и старије снаге „Учитељ“ је стекао за себе репутацију добро уређеног листа, који је достојан да буде орган свих српских учитеља. Нема спора да је „Мала Србадија“ могла бити боља. Ну ипак је њен уредник г. Станишић уложио много труда, да се знатно разликује од пређ. „М. Србадије“, те свакако да његов рад заслужује накнадну награду, о.чем скупштина нека реши.
шШ
У овој школ. години Удружење није заборавило да се одужи своме националном и хуманом задатку.
Помажући породице невино похапшених Срба учитеља из Хрватске Удружење је дало доказа о своме братском старању за, своју несрећну браћу, која због свога српског имена пате и страдају.
Притичући у помоћ сиротим учитељским породицама и водећи бригу о учитељској сирочади Удружење је чинило племениту дужност, која је достојна просвећених људи. Илн верујемо, да би и већа издашност у том погледу била јака морална репутација (!) учитељског карактера. С тога је желети, да помоћ на цељ буде мпого већа.
У
Главни Одбор вели, да је радио, према својој могућности, и на штићењу школских и учитељских интереса. То се из извештаја не види. Ипак његов рад ни уколико не може задовољити. Главни Одбор није ништа предузимао против оних расписа, Мин. Просвете, који су били у компродукцији са уставним одредбама, а према тим расписима многи су учитељи неправедно кажњавани. А такође је могао на дотичном месту тражити 06јашњење о разлозима, који за собом повлаче забрањивање учитељима да врше чисто просветни, учитељ. посао, нпр. спремање ђака за пријемни испит. О овоме као и о протесту због саопштавања учитељских кривица Гл. Одбор могао би нам усмено рећи, какве је кораке у том смислу предузимао и колико је имао успеха у заузимању за учитеље.
Учитељ 5)