Učitelj

556 УЧИТЕЉ

а, усмено-управне сразмере;

6, писмено , о у # цене;

В, » » » “ 2 количине; г, усмено обрнуте сразмере;

д, писмено , -

ђ, писмено-постављати правилно задатак — и траженим радом и формулом радити;

е, ово исто скраћено — одмах означити радњу без писања формуле ;

ж, опаске, интересни рачун, проба рада — у оба случаја.

„Мало, али темељно.“ Не иди даље док се једно не утврди!

Што се тиче дефиниција правила код ове радње, не треба их употребљавати, ни питати: „Шта је то П. Т.#“ — али тражити да сваки ђак зна, кад се зада П. Т. да га постави и изради.

Понављање је згодно вршити и на часу и код куће, нарочито кад знају пробу, то их интересује, и сами себе контролишу.

13. Кључ (за слабе ђаке). Има ђака, који и поред свега овога не могу да схвате задатке ове врсте, и кад ништа не помаже, нека механички запамте: кад се тражи пошто је јединица нечега, деле се паре на количине — мере; а кад се тражи, колико је чега за 1 дин. онда се деле мере на динаре — новце.

14. Закључак. Не мора се узети баш овај облик задатка може то бити све и у једној врсти постављено; не мора се узети ни ова. формула, но одмах означавати радњу и вршити редом по стављену ствар, то је једно исто. Али због једнообразности, треба утврдити облик самог задатка, а и формулу — означену радњу нарочито кад се понавља ради вежбања. Ко правилно означи радњу — постави формулу — он зна; али треба да зна множити и делић.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

РГФЕРАТИ

Ризница приче за децу. Од Ј. Миодраговића. Београд 1909. год. Цена пола динара.

Грандиозна је колевка рада људскога. У њој се њиха мало с великим, узвишено «6 ПОДЛИМ, људи богови с људима кепецима. У њој је постала она савест човека што загрева врхове живота,