Učitelj
КЊИЖЕВНЕ ПРЕГЛЕД 563
зитивног права; непрекидно испитујући и исправљајући социјално свест.
Сад да видимо које су основни Казрона социјалне делаамоста. Писац о томе каже:
„Основни разреди социјалне делатности или позива одговарају, дакле, по нужности овим трима основним функцијама социјалног живота, и то тако, да свака нарочита функција не изикује неминовно и нарочите функционаре, али иџак властито на, сваки од трију основних факата нарочито управљено старање тако да оним трима основним условима социјалнога живота морају одговарати исто толико јасно ограничених кругова (провинција) "социјалних делатности, без обзира на то, како се ове распоређују на поједине чланове — да ли сви у социјалним позивима учествују, или свака поједина класа узима на себе искључиво или бар претежно само једну од основних социјалних делатности. Као и да је и ту истина у средини, не смета ништа да у свима социцијалним основним делатностима с правом сви учествују, али да је при том све по једна од трију основних функција нарочитом брижењу све по једном разреду социјалних позива поверена, који према подели рада уопште морају бити и на различите групе „личности распоређени.“ 7
„Од тих основних разреда социјалних делатности ће бити, дакле, управљен на материју социјалнога живота; то јест, његов ће задатак бити одржавање и појачавање непосредног радног живота заједнице. Овај разред називамо економским делатностима. „Други ће бити управљен на облик социјалнога живота као такав; то јест, његов је нарочити задатак одржавање спољашњих социјалних редова. То је разред правно-политичких или управних делатности. Трећи треба да се брине о социјалном уму. Ту потпадају образовне делатности. Сва три разреда се многоструко преплићу, али су према свом појму један од другог увек јасно одвојени,“ Сад да видимо каква је то социјално-педагогијска идеја др„жаве. () томе се каже:
„Образовање радом за рад, социјалном организацијом за участвовање у њој, исто тако социјалним васпитањем за властито е0цијално васпитајућу делатност, ове су три ствари са особенога, становишта, образовне делатности, само неминовно уједно спадајући делови једнога организма, организма људске образовановти.“ Идеално би ековомески ради социјална организација морали бити
38»