Učitelj

“670 - Учитељ

-гућој и атешракшној причи, која је после, за рачунање, морала бити реализована на прстима и ђацима (Ово ћемо после видети УУ рачуну). Јесу ли то ти културно-историски степени у настави>! Зар је ово угледно предавање!

Сад долази други део овог предавања, који се почиње овако: „1 Број 5. Циљ. Сад ћемо рачунати са децом, о којој сте „чули у овој причи.“ — Не згодно је казат циљ, јер се неће рачунати са "том децом. ИМ ово је доказ да се циљ не може, и не мора, свуда „напред казати.

За тим долази бројање. Броје се, најпре на памет, ова деца, и то не речима: прво, друго ит.д., него: „Прво, затим, онда, најпосле.“ И ту су изашла 4 детета. Петога (оно гологлаво) и“ старца нема! После се броје ова деца на прсте, прво показујући кажипрстом десне руке на прсте леве, а за тим избацујући саме прсте леве руке. Ова два бројања „понављају се дотле, док се код деце не постигне потпуна сигурност у бројању.“

Али и то је мало; него се сад та деца очигледно представ„љају ч бројена појединим ђацима, па после на дрвцима. И тако се ова деца броје небројено пута најпре апстракшно, па онда. “очигледно !! —

После овога долази други ступањ бројања у коме се ова деца броје најпре додајући једно по једно дрвце, а после одузимајући једно по једно.

После се тако ова деца броје дрвцима на 3 начина, те је овде "било 5 бројања, и у 1 ступњу 5, свега су бројена ова деца 10 пуша, и то без понављања !!

Овде је учињена и једна грешка. Да би се могло (на силу) "одузимати једно по једно дете, вели се: „Али ова деца нису остала „сва заједно.“ — Па она никад нису ни била сва заједно!

„После овога пишу се бројеви од 1—5 на табли.“

За тим долази рећи ступањ бројања са писањем цифара, а сад је било писање цифара!“ „Поређана дрвца стоје на учи"тељском столу или пред децом на клупама. Тада учитељ тера _ децу да још неколико пуша изброје редом дрвца. (По богу зар "баш неколико пута!) ова дрвца представља на табли цртицама, а испод њих се пишу цифре 1,2, 3, 4 и нова цифра 5. — Ово друго не може се учиналим са 5 дрваца, ако ће свака цифра имати и толики број дрваца. Дакле, да се пишу пет цифара одједном,