Učitelj

674 У чи вв

гурндо“ наученог множења, „учитељ узима дрвца или куглице на рачунаљци и изводи таблицу дељења“ (одмах на таблицу!), и то на најтежи начин — садржавањем, колико се пута 1,2,8, 4и 5 налазе у 5. И шо је сво предање о дељењу! Право дељење није ни споменуто! Задатака за ово нема никаквих!

„9. Степен. Поновшим таблицу множења и дељења“, без рачунања — Сушлшитм механизам, Бог да га просшњ! Јеш само да се пева у хору!

„4. Отупањ. Систематско упоређивање таблице множења и само на голим бројевима (цифрама), без очигледних средстава“

5. Ступањ. Вежбање са конкретним бројевима усмено и пи-. смено.“ — Дакле прво рад без очигледних средстава, па онда са конкретним бројевима !! — Фала лепо на таким степенима.

Сад тек у овом ступњу наведено је 5 задатака, и то само за множење, а за делење нема ни једног.

Овим је завршено ово „угледно“ предавање, па сад читаоци нека цене колико је оно збиља угледне.

#

Сад прелазимо на концетрацију наставе у овом предавању. О томе се вели ово: -

„Сад да разгледамо који се још предмети могу везати за ранију причицу.“ За што за причицу, кад је она овде, споредна ствар, помоћно средство, а предавање је о броју 5: У почетку је тако и речено: да је оно згодан пример за концетрацију у настави.

„Професор Кеш, поводом ове приче захтева да се говори са децом: о кући, о постељи, о храни, хаљинама, пољу, шуми, о дану, сунцу, звездама и т. д. А зар о смрочешту, као главном јунаку ове приче, и о ноћи, кад се оно чудо десило нерА о добро: чинству оног сирочета зар баш ништа! Другим речима: Сад треба ону измишљену немогузу причу разрадити на дугачко и на широко, као да је она овде главно, и на то утрошити још неколико драгоцених часова. М то у првом разреду да се говори о сунцу и звездама! Па то су деци све познате ствари колико је потребно рачунање, — ако се и ту има шта рачунати !!

„На овај начин долазимо на нарочите методске јединице које треба обрадити.“ Ово се не слаже са оним малопрешним: „да се говориш са децом“ о томе. Јер оно значи као да се мало разговора, а ово друго значи да се деци баш предаје о томе.

· „Упознавајући се ученици са поменутим предметима они се