Učitelj
696 учитељ
моћу својих полицајаца, а не учитељи, завладао је одличан ред: деца иду у салу у редовима и без ларме.
Да је донекле чак и опасно ако учитељи хоће да замене полицајце у одржавању реда, доказује овај интересантан случај. У једној школи оболи учитељица, те дође да је за кратко време замени друга (изнпенчије), која није знала за ново школ, уређење. Управитељ јој одмах скрене пажњу да она има да пази само на дечје читање и препричавање и да може што друго за себе да ради, на пр. да чита или плете а да дисциплина у разреду није њена ствар, већ о њој ће се старати полицајци. Три дана је учитељица радила по упутству управитеља, али кад четвртог дана покуша да по старински заповеда, у мах настаде у разреду ужасна ларма. Учитељица изиђе из разреда а управитељ је потрчао да види шта је било. Док је овај стигао мири ред су били повраћени, пошто су ствар узели у своје руке председник и полицајци!
Београд из „Рле РПешзеће Бећше“ узео Креста Јонић.
ж
Играње и забава деце зими у чистом ваздуху. Телесном васпитању даје се сада много већа важност него ранијих година. Траже се све бољи и поуздани начини вежбања, којима ће се утицати на телесни и душевни развитак деце. Један од разних начина јесте забава и играње у чистом ваздуху. До сада се обраћала пажња гимнастици само за време пролећа, лета и јесени. За време зиме и хладноће готово се одустајало од гимнастике и играња, а још више од излета у најближу околину и до најближих села. А зими је готово потребније и здравије, има више утицаја на дух и тело. Зими деца проведу готово све време у затвореном простору, радним даном у школи а празником мало код кућеа одраслија у позоришту, биоскопима и гостионацама и т. д. Међу · тим зими је ваздух изван вароши много здравији и чистији, него лети, земља је смрзла и покривена снегом, нема прашине као лети. Још при јачем кретању у игри, дубље се дише, тело се свежи, срце јаче, живље куца а и органи за варење боље функционишу.
Разумном гимнастиком и играњем тело тако ојача да лакше одбије штетне утицаје на његово здравље. Играње и вежбање на чистом ваздуху има утицаја и на душевни развитак детета, јер и најмања радост у игри утиче на његов дух; у игри се развија одважност, издржљивост и самопоуздање. Из ових разлога заслужује играње и вежбање, да се што више рашири код деце,