Učitelj

ЈЕСЕНАШЊИ УЧИТЕЉСКИ РАСПОРЕД 223

Обим припреме ове може бити и опширнији и краћи. Свакојако боље је да буде што краћа припрема пошто се и не сме предавати нов материјал док се ранији не пречисти и добро не утврди а прилрема је само ради везе и изазивања пажње и заинтересо-

ваности. ; (Свршиће се).

ЈЕЕНАШЊЕ УЧИТЕЉСКЕ РАСПОРЕД

У септембарској свесци „Учитеља“ за ову годину нотиран је резултат рада комисије за граћење привременог учитељског распореда. Ову новину: поверавање комисијској изради и привременог учитељског распореда, потребно је критички пропратити, изнети њене добре и лоше стране и објективно пресудити, треба ли јем даље одржати у пракси или не. Ово је нарочито потребно и с тога, што су неки наши дневни листови, па чак и један месечни журнал за васпитаче и учитеље, ту новину већ осудили на смрт! Тврдили су: да она нема законског ослонца и да је контрадикторна законским одредбама. Полазећи са тога гледишта осудили су Министра за гажење закона и учитеље, чланове те комисије, за свесно помагање Министра у гажењу закона из властољубивих побуда.

Што су неки дневни листови овако разумели ту новину, није чудо. Мотиви су или у тенденциозности или у необавештености. Али кад један учитељски лист, кога учитељ уређује, тако исто гледа на ту ствар, онда је заиста за чуђење.

Ако се закон површно чита и схвата, ако се у њему читају речи а не смисао и дух закона, онда ће се, наравно, моћи правити такви нелогични закључци. Али када се дубље разгледа шенденција зак. одредаба о комисијском распореду, ако се имају у виду интереси наставе и аукторитет њених посленика; онда ће и закључци бити супротни оним првим.

То, што чл. 37. зак. о нар. школама гласи: „СТечајем небопуњена места џ празна места која се укажу у току школске 20дине Министар иопуњава привремено новим учишељима“, не може бити критеријум за закључак: да то попуњавање мора извршити Министар без ичијег суделовања. Такво је резоновање и погрешно и наивно. Законом није прописано како ће то министар урадити.