Učitelj

312 УЧИТЕЉ

г) Трајност памћења »

д) Обилност памћења >

ђ) Да ли боље памти знање просторно (из Јестаственице, Земљописа) или више времено (Историју, Науку Хришћанску)

5.) Знање (представе): ' а) Количина и каквоћа донетих представа од куће у општег

6) Чулне представе и способност за њих >

в) Опште представе, конкретни појмови и способност за њих 2

г) Апстрахтне представе и способност за њих»

д) Јасност или нејасност у знању >

ђ) Темељитост или површност у знању 2

е) Тачност или погрешност знања»

6.) Мишљење: |

а) Фантазија је ли бујна или млитава; обилата или сиромашна; да ли је јаче заступљена репродуктивна или комбинативна»

6) Логичко мишљење; индуктивна и дедуктивна способностг

7.) Говорење: -

а) Говорни органи (јачина гласа, висина, јасноћа изговора) >

· 6) Мио или набусит говор; брз или спор; одређен или не-

одређен > ;

в) Граматичка правилност 2

г) Самосталност (својим речима или туђим)»

д) Да ли је ђак у стању да говори дуже без питања или кратко само на питања 7

ђ) Читање (механичко, логичко и лепо)>

е) Певање (добро или лоше)»

8.) Разумевање и напредак у појединим наставним предметима»

ТУ Морално сшање:

1.) Темпераменат ђаков (жив и весео, мртав итужан, раздражљив и напрасит, миран и равнодушан)»

9. Нарав и навике (добре и зле; доброћудан, трпељив, упоран, тужакало и т. д.)'

3.) Морална осећања (њин развитак, закржљалост или индиферентност на пр.: осећање за правду, доброту, милосрђе, својину, истину, лаж, искреност, ред, чистоту, уредност и т. п.јЕ

4) Воље дечје и њене особине на пр.: одлучност — неодлуч“ ност, сталност — колебљивост, промишљеност — непромишљеност, самосталност — несамосталност, самовољство — прилагодност, јогунство -– попустљивост, радљивост — леност, брзина — тромост ит. д.