Učitelj
312 УЧИТЕЉ
г) Трајност памћења »
д) Обилност памћења >
ђ) Да ли боље памти знање просторно (из Јестаственице, Земљописа) или више времено (Историју, Науку Хришћанску)
5.) Знање (представе): ' а) Количина и каквоћа донетих представа од куће у општег
6) Чулне представе и способност за њих >
в) Опште представе, конкретни појмови и способност за њих 2
г) Апстрахтне представе и способност за њих»
д) Јасност или нејасност у знању >
ђ) Темељитост или површност у знању 2
е) Тачност или погрешност знања»
6.) Мишљење: |
а) Фантазија је ли бујна или млитава; обилата или сиромашна; да ли је јаче заступљена репродуктивна или комбинативна»
6) Логичко мишљење; индуктивна и дедуктивна способностг
7.) Говорење: -
а) Говорни органи (јачина гласа, висина, јасноћа изговора) >
· 6) Мио или набусит говор; брз или спор; одређен или не-
одређен > ;
в) Граматичка правилност 2
г) Самосталност (својим речима или туђим)»
д) Да ли је ђак у стању да говори дуже без питања или кратко само на питања 7
ђ) Читање (механичко, логичко и лепо)>
е) Певање (добро или лоше)»
8.) Разумевање и напредак у појединим наставним предметима»
ТУ Морално сшање:
1.) Темпераменат ђаков (жив и весео, мртав итужан, раздражљив и напрасит, миран и равнодушан)»
9. Нарав и навике (добре и зле; доброћудан, трпељив, упоран, тужакало и т. д.)'
3.) Морална осећања (њин развитак, закржљалост или индиферентност на пр.: осећање за правду, доброту, милосрђе, својину, истину, лаж, искреност, ред, чистоту, уредност и т. п.јЕ
4) Воље дечје и њене особине на пр.: одлучност — неодлуч“ ност, сталност — колебљивост, промишљеност — непромишљеност, самосталност — несамосталност, самовољство — прилагодност, јогунство -– попустљивост, радљивост — леност, брзина — тромост ит. д.