Učitelj
702 УЧИТЕЉ
особинама, па следствено услед тога су иђаци у школи гори. Овај се случај нарочито очито примећује по сеоским школама, а чујем да је тако и у варошким.
"8. Кад треба ђаци у школи да се моле Богу»
Одговор: Наш народ моли се Богу у почетку и на свршетку рада. Тај народни обичај требало би завести и у школи, па читати молитву у јутру, пре почетка рада и у вече пред распуштање ђака. У неподељеним школама прву молитву треба да чита ђак из млађих разреда, а другу из старијих: Молитве треба да читају чешће слабији ђаци. Али за читање молитве треба сви ђаци да буду спремни, па кога наставник позове. Читање молитве по реду или по редарству без интереса је по остале ђаке; читање молитве
у хору прелази у механизам и досаду. Ст. М. М.
Писање Воје Младеновића.
У прошлој св. „Учитеља“ рекли смо да ћемоу овој свесци опширније проговорити о штетном писању Воје Младеновића, која се стално труди да дискредитује Управу Учит. Удружења, пишући неповољно о њеном раду, скоро у сваком броју његове „Школе“, и делећи учитеље на млађе и старије, са некаквим посебним интересима. Али простор и озбиљност листа, време и учитељске прилике у којима живимо, а поглавито то, што је уредништво његове „Школе“ сад прешло у друге руке — уздржавају нас од тога. Само молимо читаоце да обрате пажњу на недоследности Војине како у писању, тако и између рада и писања његовога, што је неминовна последица писања из личних, а не објективних мотива. Зато нису могле остати на миру ни „ољуштене ноге“ радикалних бораца учитеља, ваљда из захвалности за ова политичка и учитељска права која и он сад ужива.
Још морамо скренути пажњу читаоцима на ове 3 значајне ствари у Војином писању.
1. Неколико година он доказује да се борба за учитељске интересе не може водити са оваком учитељском организацијом, и да њу треба завести на некаквој рационалној основи, а још никако не стиже да нам каже каква би то била та организација, и каква је то рационална основа.
2. Већ је 5 година од како Воја позива учитеље на сталешку „борбу, упорну и безобзирну'"(ђ) а још никад нам не изнесе, на какав начин он мисли да треба водити ту борбу.
,