Učitelj
822 УЧИЋЕЉ .
Ну, важну улогу, при овоме послу, игра и физиологија гласа. Зато је у синтези посао много олакшан, ако се пази на физиолошки постанак гласова, те се најпре одабирају речи са таквим гласовима који ће се лакше сливати. У овоме предавању на овај моменат није било обзира.
У првом предавању неће моћи ученици одмах одговорити на питање: колико је гласова у слогу, за то ће учитељ морати да то сам покаже. Као што ученици не могу одговорити одмах ни на она питања: „Имају ли сви слогови подједнак број гласова>“ Па каквих онда слогова имамо> — Треба их вежбати више часова и то поступно: узимајући најпре мање и лакше речи, па тек онда постављати таква питања, на која ће ученици моћи одговорити врло лако.
Последња вежба у овом предавању, да ученици сами смиш-
љају слогове од два. три и више гласова — није потребна а није ни реална. Место ње, треба да смишљају речи од два, три ин више гласова | Реф МАМА (бту
ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД.
Педологија на првом међународном педагошком конгресу у Берлину.
У јануарској св. „Учитеља“ донели смо укратко извештај о целокупном раду овога конгреса; а овде ћемо донети рад тога конгреса — по педагошком журналу „Обновлене Школњ“ — само у погледу педологије.
Питање о психолошкој спреми учитеља, и у опште радника на народном образовању, спада у ред најважнијих питања школског уређења. Учитељ — душа школе, може бити добар само при свестрано спремним учитељима. У последње време, под утицајем развитка дечје психологије и успеха експерименталне педагогије, све више и више ствара се убеђење: да у основу педагошког образовања мора бити стављено свестрано изучавање детета, као објекта васпитања. У том правцу и реформишу се школе за спрему учитеља у Зап. Европи и Америци. Тамо се заводи изучавање науке о детету (педологија), и установљавају се психолошке лабораторије за практично упознавање будућих учитеља с методама