Učitelj

864 - УЧИТЕЉ

ОБАВЕШТЕЊА.

Практичне поуке.

9. Сме ли неко предавање да се ограничи и на само просто ђачко чишање из књиге — уџбеника 2

Одговор: У старој школи ђаци су већма учили лекције сами, из књига, механички, на памет. У новој школи опет се ђацима све казује, објашњава и показује, а скоро никако се не пуштају, да по што год науче сами читањем. У колико је била погрешка у старијој школи, што се механичким учењем запостављао дечју дух, у толико је грешка и у новој школи, што се скоро све ђацима сажваће, па им се готово да да прогутају. Због тога неће бити ништа страшно ако се по који пут, и мимо казивања и показивања, зада деци да науче по коју лекцију и читањем из књиге, без икаквог наставничког учешћа, Наравно, да у том случају не треба тражити од деце да науче на памет све од речи до речи, већ оно што су читањем запамтила. Ово може да се практикује особито у старијим разредима основне школе.

10. Којим редом треба да прелазим чланке у читанци : редом пли преко реда 2

Одговор: Наше су читанке још непрестано неподесан ђачки уџбеник, и докле год не добијемо боље, у којима ће бити заступљени сви дидактичко-методички обзири, дотле наставник треба с ђацима да чита чланке из истих без реда, држећи се правила: од лакшег к тежем. У том случају прелазиће прво краће чланке и песме, па тек доцније дуже и теже. Од овога ће учинити изузетак само тада, јако неки чланак из читанке буде имао везс са каквим држаним предавањем и кога другог предмета (ради концентрације). 11. Треба ла и Школски Дневник, Уписницу, Деловодник, Записишке школ. одбора, Лешопис и др. заводити у списак школских књига 2

Одговор: И административне или службене школске књиге сматрају се као школска својина, те их зато и треба заводити у списак школских књига под особеним или засебним бројем. Осем тога постоји и нарочити распис по коме ове књиге треба нарочито чувати. Није за препоруку оно што неки воде ове књиге по особеном списку.