Učitelj
РЕЧЕНИЦА И ЊЕНИ ДЕЛОВИ 815
ж
Из приказа једнога летописа, заинтересовани могу видети сам начин схватања и проучавања грађе, коју треба у њ унети. Од Овадесеш његових глава, одељака, чланака, нека обраде оне које могу, и нека продуже „школску хронику“, па је доста. Бавећи се покренутим многобројним питањима, фактима и односима, обогатиће своје знање и искуство. То може бити корисно и за писца, и за школу, и за ђаке, и за његове будуће наследнике, колеге, који ће му бити захвални, и за грађане који ће постепено, или преко наставника, или непосредно из летописа, дознати многе важне и корисне ствари и предлоге, макар то било онда, кад нестане једне нетрпељиве, некултурне генерације, која не трпи туђ рад, и не може да саслуша истину, која, најзад, мора себи прокрчити пут. Пишући о народу, школи и учитељима. и нехотице ће вам се рађати мисли које могу бити од користи и сувременицима, и вама самима. Процењивање прошлости, научиће вас, нама тако потребној објективности, а чување летописа, архиве, и туђе успомене, туђе тековине и рада, научиће нас све, уоштовању туђег рада п туђих заслуга, које се находи код најкултурнијих народа и појединаца.
Зора Р. Стефановића — Раброво.
РЕЧЕНИЦА И ЊЕНИ ДЕЛОВИ.
по В. РАЈНУ.
(СВРШЕТАК)
П. Раздвајање речи на слогове.
Из чега је састављена реченица» (Реченица је састављена из речи). — А из чега су састављене речиг — Данасћемо да учимо из чега су сасшављене речи.
Г Ми смо, децо, учили једну молитву пред спавање. Ко ће да
ми каже, како почиње та молитвар (Та молитва почиње: „Легох спати Бога звати“). — Кад читамо ту молитвур (Ту молитву чи-
1 Одговори треба да буду увек овако у потпуним реченицама.