Učitelj
МЕТОДИКА 647
Метотика
“
РАЧУНУ 1 РАЗРЕДУ
— А. Герлах —-
(наставак)
У моју задаћу не улази да маркирам стотине ситних појединих задаћа. Ограничићу се само на то, да приведем материјал, који је подесан за први разред и дам одговарајућа упуства за његову употребу.
Већ наведени дечји цртежи могу да послуже као материјал за вежбање у рачуну. Колико је дугмади на томе капутур Нацртај ова три реда дугмади. Колико је свега дугмади» Колико је дугмади на твоме капутићу, на твојој кошуљициг Тај је човек изгубио неколико дугмади (обриши му три, четири дугмета), — колико их је сад остало на његовом капуту» итд.
Неки човек подигне горе руке и на свакој руци нека покаже 1, 2, 3... прста. Не личи ли то на оно, кад се човек спрема да баци куглу. Нацртајте девет кегли, Ето, наиђе кугла на њих, шест кегла паде, колико их је остало> 8
У орману, нацртаном горе, налази се гнездо са ускршњим јајима, доле разне боје. То такође може да послужи као материјал за безбројна вежбања.
Осем тога, не предлажући никакав одређен програм, да потменем неколико мање важних задаћа. Прва се од њих може са"стојата у овоме: ученици могу по реду да разгледају известан број предмета, старији их могу брзо пребројати, а затим по захтеву учитеља могу нацртати известан број предмета.
Ево три плајваза, две свеће, три пера, две карте (рама или огледала), две јабуке (поморанџе, лоптице), три јајета, два колути итд. Ученици или цртају известан број тих предмета по наређењу учитељевом, или цртају произвољан број предмета, са којима ће доцније рачунати. Овде се ученици могу користити готово свима представама домаћих и кухињских ствари и многим другим стварима, од којих неке нарочито истичем.
При томе ништа не мари ако цртежи буду, колико је могуће простији тако, да се на табли могу нацртати неколико једнаких предмета. У овом тренутном садржавању количина игра већу улогу.
Решетка се црта са шест црта, ограда са десет. На репу тога