Učitelj

764 УЧИТЕЉ

1 плајваз кошта 5 пара 1 гума 5 2 пера коштају 5 ,

Свега 15 пара

»

Земичка вреди 5 пара Јабука “ 3 паре Крушка , 2 паре

Килограм лука вреди 10 пара Свега 20 пара

Обична подела материјала по класама са спољашње стране изгледа врло проста и јасна, стварно она је страшно бесплодна и механичка. Шта говоре дечјем уму множење и делење> Готово никад у животу дечјем неће бити прилике да дете множи и у опште да рачуна у вези. Чак и они, од ученика, који су се годинама вежбали у множењу, броје ученике, поређане или парно или по три или по четири, линије и тачке разређене симетрично, по један прозор, не употребљавајући множење. Она га не уводе у своју праксу, зато што су се сувише јако с њим упознали, зато што су га научили напамет; оно није ушло у тело и крв њихову, оно се није асимиловало. МИ зашто ће та ужасна, неразумљива журба> Може бити зато, да се постигну други задаци, које нам ставља аритметика. Што се мене тиче ја се бојим само једнога — да моји ученици не науче те ствари сувише рано, да их не науче напамет -- сувише рано зато, да би тај посао радили свесно и разумљиво.

Математичка вежбања у 1 разреду морају се оснивати на самосталном испитивању, самосталном раду; то је пак врло тешко постићи, ако се множење почне врло јако.

Ја се слажем с тим, да множење па чак и делење није сувише тешко за децу у млађим разредима.

Треба у почетку темељно усвојити:

14 потом 4 Х 1

ОИ Бо о пио 44 БРАТА

и обратно 4— РХ Ли 4421 д==<="%%, 8=4529 1294 12 ——3564 16=4%Хх 4 „, 164 Х 4